tisdag 29 mars 2011

Trapprenovering

Idag ska renoveringen av trappen påbörjas. Det är i vilket fall planen.

M har sedan ett tag tillbaka börjat med rusten av gästbadrummet. Men då jag inte kan hjälpa till speciellt mycket så har jag bestämt att jag ska börja med trappen. Har läst en del om andra som rustat trappen och jag menar, så svårt kan det inte vara. Drygt - ja. Men svårt? Nej det tror jag inte.

Trappen ska bli kvitt heltäckningsmattan. Och förhoppningsvis finns det en fin trätrappa där under som vi kan slipa. Sen får vi se om det blir färg på den eller om den får vara träfärgad..

Men först ska vi se till att M vågar lita på mig. Jag tycker att han borde lita på mig. För det säger Arga Snickaren. Att man måste lita på varandra och släppa in den andra i renoveringen. Så nu ser vi till att M släpper in mig. Visst då? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar