onsdag 3 augusti 2011

Hallå i luren?

Jag ringer nästan aldrig, förutom till mamma. Jag skickar sms, mejlar, eller kommunicerar via Twitter och Facebook. Men jag ringer nästan aldrig. Döm då av min förvåning när jag träffar människor som inte svarar på sms eller svarar när man skriver till dom på Facebook. Vad är grejen med det?

Ok om jag vet att människan i fråga inte är aktiv på Facebook, eller aldrig har med sig sin mobiltelefon. Men när det inte är så då? När människan skriver statusar efteråt och ÄNDÅ inte svarar och sitter med en mobiltelefon i handen nästintill hela tiden. Vad är grejen då?

Är människan sur på en? Eller har den missat meddelandet? Jag känner att jag har gjort vad jag kunnat i kommunikationsväg, ja förutom att ringa då. Men herregud. Vi lever väl inte på 1990-talet heller!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar