måndag 5 september 2011

Det är höst nu

Vi kollade på en film igår. Scream 4. Vi valde att se den ganska tidigt på kvällen för att vi just inte hade nåt speciellt annat att göra. När filmen var klar vid nio var det kolsvart ute. Var tog alla dessa ljusa sommarkvällar vägen?

I morse gick jag upp som vanligt runt klockan sju. När jag gick ner och skulle äta frukost var jag tvungen att tända kökslampan. Det var så mörkt. Inte kolsvart som igår kväll, men dunkelt. Dunkelt nog att få mig att tända kökslampan. Var tog alla ljusa sommarmorgnar vägen?

Det är väl bara att konstatera. Det är höst. Och med höst kommer min nedstämdhet. Bäst att göra nåt åt saken - och inte som jag brukar, tröstäta massa onyttigt. Nej, nu krävs det träning och renovering för att få mig på bra humör. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar