tisdag 13 september 2011

Ta ansvar för dina egna handlingar

I helgen fick jag en fråga, om jag kunde lämna in en travandel eller vad det heter. Jag sa att jag inte fattar nåt av det där så jag ville helst inte göra det och så var det inte mer med det.

Idag får jag reda på att andelen hade resulterat i en vinst på 17 000 kr. Detta sades i en något anklagande ton och jag vet inte om det är meningen att jag ska ha dåligt samvete, men det har jag inte. Alla tar väl ansvar för sina egna handlingar, att skylla på nån annan att man inte vinner på trav övergår mitt förstånd. Varför inte åka och lämna in den där grejen själv??

Sen tvivlar jag ju på att jag hade fått ta del av vinsten om jag hade lämnat in andelen. Då hade det varit: "Jaha, surt för dig att du inte var med också då." Eller nåt i den stilen.

Nej, sluta ge mig dåligt samvete för saker som jag inte ska ha dåligt samvete för. Jag blir bara förbannad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar