fredag 7 oktober 2011

Helg ljuva helg

Och så var det fredag igen. Veckorna går i ett rasande tempo och vi är redan inne i oktober och jag känner att jag inte hinner med.

Jag hinner inte med på jobbet, jag hinner inte med hemma, jag hinner inte med mina vänner, jag hinner inte med min hund, jag hinner inte med mig själv.

Var tar tiden vägen?

Det är på helgerna man har tid. Tid som ska räcka till till hem, vänner, pojkvän, hund, mig själv. Och det gör det inte.

På en vecka är det 168 timmar. Av dom timmarna är går 56 timmar åt till att sova. 5 timmar går åt till att duscha, äta frukost och göra sig redo för arbetsdagen. 39 timmar går åt till att vara på jobbet. 30 timmar är vardagskvällar där man inte hinner mer än hem, laga mat, ut med hunden, och sitta i soffan en timme med pojkvännen. 38 timmar återstår då till helgens alla "måsten". På 38 timmar ska jag hinna städa, tvätta, renovera, träffa vänner (som bor 2 timmar bort), ägna tid åt hunden, åt pojkvännen och inte minst åt mig själv.

Jag får det inte att gå ihop. När ska jag hinna nånting någonsin? Och den dagen man har barn att ta hand om, hur ska man DÅ hinna?

Men nu är det fredag och snart helg. Helg ljuva helg....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar