måndag 13 februari 2012

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen

Ännu en helg har passerat, ännu en helg vi har varit upptagna på annat håll. Renoveringen kommer ingen vart när man inte är hemma. Men det är skönt att komma iväg också, och göra annat. Helgen som var spenderades i Sälen. Hälsosamt och stärkande i fjällen.. jo jo, om man inte gör som jag och åker längdskidor för första gången på 15 år och sen får dras med träningsvärk i 3 dagar. Aj aj aj, jag kan ju inte ens sätta mig på toaletten utan att känna mig som en 90 åring!?

På vägen upp till Sälen stannade vi strax utanför Evertsberg där Tuva fick testa Vasaloppsspåret. 

När vi kom till stugan i Sälen tog vi en promenad och trots lite mulet sken Tandådalens backe upp där borta. Majestätiskt.
Men lilla fryslorten var inte alltför förtjust i kyla och vinter så hon kurade ihop sig under en filt när vi kom in. 
  
På lördagen bestämde vi oss för att åka 10 km och för att motivera oss bestämde vi oss för att ta ett stopp i våffelstugan efter halva vägen. Kände mig dock väldigt lurad när dom inte gjorde frasvåfflor utan värmde upp tjocka belgiska våfflor i en ugn. 90 kr för två våfflor med sylt och grädde. Snacka om att känna sig lurad... 
Söndagen när vi åkte hem blev det såklart kanonväder. Klarblå himmel, -4 grader och strålande sol. Typiskt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar