onsdag 11 april 2012

När man förvånar sig själv

Idag har varit en sån där dag då jag blir imponerad av mig själv. Men det får man väl inte säga i det här landet egentligen. Men det gör jag ändå. För jag blir stolt över mig själv.

Det som hände först var en grej på jobbet där jag ringde en sk expert för att fråga hur jag skulle lösa en sak, men när "experten" inte visste och svarade: "Tyvärr, jag kan inte hjälpa dig. Det kan vara så ibland.", fick jag lov att ta reda på det själv och det tog mig inte mer än 5 minuters googlande så hittade jag en lösning. Och resultatet blev jättebra.

Det andra var att jag på kvällen, efter middagen, stack ut och sprang. Jag trotsade duggregn, 7 grader och motvind på hemvägen och lyckades springa bättre än jag nånsin gjort.

Så nu sitter jag här och känner att jag är nöjd med den här dagen. Och är imponerad av mig själv.

1 kommentar: