måndag 2 januari 2012

Året som gick på 27 bilder

2011 är till ända. Vi är inne i 2012 och även om man ska blicka framåt så väljer jag så här i första blogginlägget 2012 att blicka tillbaka. Hur var 2011? Låt oss titta tillbaka...

 
Januari började kallt. -28 grader hade vi den 15 januari 2011 och kallt och snöigt fortsatte det vara...

Det hindrade dock inte Martin och mig att inleda grillsäsongen.

I februari bakade jag semlor och bjöd Martin på.

Jag fick glasögon och kände mig mognare och smartar.. (skenet bedrar)

Mars inleddes med Vasaloppsfrukost. Med Brämhultsjuice såklart!
  
Våren började komma så sakta och sneakersen åkte på.

 
I april planterade jag blommor och det blev vår på riktigt.

Och jag sydde gardiner och köpte tulpaner som den tulpan-junkie jag blir på våren...

I maj fick vi besök av en häst i trädgården.

Och bror med familj kom och hälsade på.
Brorsdottern fick gå och kika på grannens lamm och blev lite förälskad.
I juni döptes lilla Ebba i Oslättfors kyrka.

Och Martin och jag tog en fiskekväll vid älven, utan någon större fiskelycka. Men vackert var det.

Och sen kom midsommar och vi fick Gävlebesök. Vi firade i ett regnigt Gropen i Leksand, som sig bör.

I juli fick jag se 30 Seconds to Mars på Peace&Love i Borlänge och jag betedde mig som en fjortis så fort jag såg Jared Leto (enligt Martin alltså, jag dementerar!).

Semesterresan gick till Köpenhamn och en inställd konsert. Men vi fick ju turista lite i alla fall.

Semestern i juli spenderades annars i båten. Tuva hängde med på en dagstur till Rättvik där vi låg utanför långbryggan och solade. Underbart!

I augusti åkte vi till Dalhalla och hälsade på Salem Al Fakir med vänner.
En regnig inledning men musiken värmde och kvällen blev fantastisk.

Augusti är annars likamed kräftor och så även 2011.
Martin och jag satte i oss 1 kg färska kräftor från Vättern, alldeles själva, utan problem.

Vi åkte även ner till Västerås och Martin uppgraderade sin bil.

I september var det hemmapremiär för Leksands IF och Superstars TIFO var mäktig.

I oktober blev jag mörkhårig igen. Blondes have no more fun...

November gick till historien som den varmaste november på.. på... jättelänge.
Den här lilla blomman hittade jag på andra gården.
Jag hann även med lite adventspyssel i slutet av november.

I december bakade jag ett misslyckat pepparkakshus, men det har sin charm.

Innan jul åkte jag och Martin till Gran Canaria och möttes av det här trevliga välkomnandet på hotellrummet.

Vi fick en julklapp från jobbet. En korg med gott och blandat.

På juldagen drog stormen Dagmar in över Dalarna och det här trädet hittade jag på väg ner till stugan.
Aj aj aj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar