söndag 15 januari 2012

Biggest Loser Gävle Dala 2012

I slutet av sommaren drog ju jag och min fd kollega IL igång Biggest Loser Gävle Dala (#BLGD), tillsammans med ytterliggare en fd kollega som coach (KL). Det funkade ju jättebra med löpningen som jag började med, ända fram till det att hösten kom och min motivation att ta mig ut kalla regniga mörka kvällar försvann...

Nu har det gått några månader sedan dess och kilona har ökat och jag har väl knappast blivit gladare av det. Men nu är det ett nytt år, och nya år innebär nyårslöften. Ja jag vet, det är en klassisk fälla, man lovar sig själv att börja träna och gå ner i vikt och sen efter nån månad så orkar man inte fullfölja det. Men nej, den här gången har jag gett mig fan på det!

Martin kände likadant och prylnörd som han är (ok, jag också...) så gick han och köpte denna fina makapär:

Withings Bodyscale - är vi datanördar så är vi
Withings Bodyscale. Det är en våg som är kopplad till Wi-Fi och som när jag ställer mig på vågen uppdaterar min profil. Det är ju helt fantastiskt verkligen. 

Så nu har vi full koll på vår vikt, vår muskelmassa och vår fettmassa. Tjoho. Typ...

Nu ska jag fortsätta med mina promenader tills snön smälter bort och jag kan snöra på mig springskorna igen, för hur mycket jag än vill så vet jag att jag inte kommer ta mig ut och springa så länge det är snö. Jag skulle tröttna efter en halv gång. Och det är ingen ursäkt, det är fakta. Men promenader kan jag gå - och det gör jag. 

Imorgon är det invägning på vågen. I maj visar jag vad som hänt. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Älskar vågen! Fick ju en av mannen i julklapp.. känns lite nördigt att jag önskade mig en våg.. hehe

    Kör hårt! Det är härligt med resultat. Motiverar än mer =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag var aningens skeptisk när Martin sa att han skulle köpa en våg för 1300 kr. Men allt som kan hjälpa en att hitta motivation till ett hälsosammare liv är väl bra, till och med tekniska prylar som en våg. :)

      Radera