söndag 25 mars 2012

Run Jennie, run!

Förra året började jag träna upp mig på att springa. Jag har aldrig sprungit i mitt liv, aldrig tyckt det var roligt men blev peppad av en gammal jobbarkompis så jag gav mig fan på att försöka. Fick peppning av samma jobbarkompis som coachade mig fram i springträningen. Det gick riktigt bra. Från att ha börjat med att gå 10 min, spring/gå (där jag mest gick) 10 min och avsluta med gå 10 min lyckades jag springa 15 min sammanhängande vilket jag nog aldrig gjort.

Detta började jag med i juli 2011, sen blev det höst och jag la ner alltihopa.

Nu är det 24 mars, all snö har smält bort och även om det är lerigt på vägarna omkring där jag bor så har jag all chans i världen att lyckas springa bättre den här sommaren. Så idag ska jag bege mig ut på mitt första springpass 2012, förhoppningsvis inte det sista.

Önska mig lycka till.

1 kommentar: