onsdag 6 juli 2011

Bekräftelse

Jag följer ett antal bloggar. Det är Schulman-familjen (Alex, Amanda, Calle, Anitha), några vänners och sen har vi UnderbaraClara.

UnderbaraClara och jag är nog väldigt olika egentligen. Men jag gillar hennes blogg och hur hon resonerar. Ett inlägg hon skrev igår handlade om prat och bekräftelse. Hon menade på att det spelar ingen roll VAD man säger, utan ATT man säger nåt. Det handlar om bekräftelse.

Och det där är så sant. Hur många gånger har man inte undrat om nån är sur eller om det hänt nåt, för att nån inte säger nåt, att dom sitter och är tysta. Tystnaden föder en osäkerhet, en känsla av att nåt inte står rätt till. Och sen är det kanske inte så. Så prata hellre än knip käft. Jag är dålig på det själv, men försöker bli bättre.

Bekräfta varandra. Se den andra. Prata med varandra. Det gäller dig, det gäller mig, det gäller oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar